Linkcsere útmutató: Segítség a LinkTaláló használatához

Linkcsere útmutató: Segítség a LinkTaláló használatához

Tudjuk, hogy mennyire frusztráló, ha felismertük a keresőoptimalizálás és linképítés szükségességét, de annyira új ez a terep számunkra, hogy fogalmunk sincs hogyan kellene belevágnunk. Pontosan ezért a lehető legrészletesebben és alaposabban elmagyarázzuk, hogy hogyan vágj bele a linkcserébe a LinkTaláló segítségével, hogy még több forgalmat terelhess a keresőkből a weboldaladra.

Mi az a linkcsere és miért van szükség rá?

Aki már ismeri a linkcsere fogalmát és a SEO/linképítés fontosságát, az nyugodtan hagyja ki ezt a fejezetet. Azonban mielőtt belevágnánk a konkrét megvalósításba, fontos átnéznünk és megértenünk az alapokat.

Szóval a linkcsere egy olyan SEO-stratégia, amelyben két weboldal kölcsönösen elhelyez egy-egy a másik félre mutató linket. Ez egy régi, de ma is használt módszer arra, hogy javítsuk a linkprofilunkat és ezáltal növeljük a weboldalunk látogatottságát.

Miért hasznos a linkcsere?

  1. Növeli a weboldal hitelességét: A Google és más keresőmotorok figyelembe veszik, ha egy weboldalra több más releváns és megbízható oldal hivatkozik. Ha egy másik, hasonló témájú oldal rád mutató linket helyez el, az növeli az oldalad hitelességét a keresők szemében.
  2. Forgalomterelés: Ha egy látogatott weboldal linket helyez el a tiedre, az közvetlen forgalmat hozhat az oldaladra. Ez különösen hasznos lehet, ha az adott weboldal célközönsége hasonló a tiédhez.
  3. Jobb helyezések a keresőkben: A minőségi és releváns hivatkozások segíthetnek javítani az oldalad rangsorolását a Google találati listáján.
  4. Kapcsolatépítés más weboldalakkal – A linkcsere lehetőséget ad arra, hogy kapcsolatokat építs más weboldaltulajdonosokkal, ami hosszú távon további együttműködésekhez és növekedési lehetőségekhez vezethet.

Hogyan regisztrálj a LinkTaláló.hu weboldalra?

Na innentől most már tényleg jöhet a LinkTaláló működésének bemutatása. Ahhoz, hogy elérd a LinkTaláló.hu weboldalon elérhető linkcsere partnereket és oldalaikat, regisztrálnod kell a weboldalra. A linkcsere partnerekhez csak regisztrált előfizetőink férhetnek hozzá. De mielőtt megijednél, a LinkTaláló.hu egy könnyedén megfizethető szolgáltatás. Egy olcsóbb link áráért egy teljes évig használhatod a szolgáltatást, és annyi linket cserélhetsz a weboldalon elérhető személyekkel, amennyit csak szeretnél.

A regisztrációhoz kattints a lenti csatlakozás gombra vagy szimplán kattints ide és már indul is a regisztrációs folyamat. Szimplán töltsd ki a kért adatokat, fizess és már végeztél is. A regisztráció során meg kell adnod egy e-mail-címet és egy jelszót, ezzel fogsz tudni majd a későbbiekben hozzáférni a linkcsere adatbázishoz.

Regisztráció után a rendszer automatikusan bejelentkeztet és bejelentkezve is tart. De ha más eszközről lépnél be, kijelentkeztél vagy újból be kell jelentkezned, akkor a felső menüben a Fiókom/Bejelentkezés fül alatt teheted meg.

Mit csinálj miután regisztráltál a LinkTalálóra?

Miután regisztráltál és beléptél, megjelenik a LinkTaláló igazi valójában és már bele is lendülhetsz a weboldalad forgalmának fellendítésébe.

Először is kattints a fenti menüben a Linkcsere partnerek gombra.

Itt rögtön két lehetőségünk lesz, de mielőtt el kezdenénk böngészni a beküldött weboldalakat, érdemes beküldenünk a saját weboldalunkat a listába. Ezzel a lehetőséggel azért érdemes élni, mert akkor:

  • a mi weboldalunk is benne lesz a linkcsere partner listában, így mások is ránk találhatnak és felkereshetnek minket linkcsere ügyben
  • így nem kell folyamatosan figyelni az oldalt, mert ha a listában szerepel a weboldalunk és valakinek megtetszik, akkor felveszi velünk a kapcsolatot

A weboldalunk beküldéséhez kattintsunk a Linkcsere partnerek fülön a Weboldal beküldése gombra.

A beküldéshez adjunk meg egy email címet, amelyen kereshetnek minket és adjuk meg a beküldeni szánt weboldalunkat vagy weboldalainkat. Nyugodtan beküldhetünk több weboldalt is egyszerre.

Ha kitöltöttük az adatokat, fogadjuk el az adatkezelési tájékoztatót, majd küldjük be a weboldalt a lenti gombbal.

Ezt követően a fenti menüben térjünk vissza a Linkcsere partnerekhez.

Felül témák szerint szűrhetjük a LinkTalálón szereplő weboldalakat. Most cenzúráztuk a weboldalak elérhetőségét, de a tagjaink számára ezek publikus információk, azaz látni lehet a weboldalak URL-jét. Láthatjuk a beküldött weboldalak DA erősségét, kategóriáit és témáit, valamint egy email címet, amit az „E-mail-cím megjelenítése” gomb segítségével van lehetőségünk felfedni.

Hogyan cseréljünk linkeket?

Először is válasszuk ki a számunkra megfelelő weboldalakat. Ezek alapján válasszunk:

  • Relevancia: Ha egy weboldal a mi témánkban készít tartalmakat, vagy a témánkhoz közel álló, hasonló témában, akkor az egy értékes link lesz számunkra. Ha mi kutyaházakkal foglalkozunk, akkor számunkra nemcsak a kutyás oldalak, hanem az állatos, háztartással stb-vel foglalkozó weboldal is érdekes lesz számunkra. De nyugodtan írhatunk cikket például családi oldalra, ahol megvizsgáljuk, hogy milyen hatással vannak az állatok a gyerekekre vagy egy ünnepi oldalra, ahol kifejtjük, hogy mennyire rossz ötlet a felelőtlen állatajándékozás az ünnepek alatt.
  • DA erősség: A DA erősség azt próbálja megmutatni, hogy mennyire erős egy weboldal. Minél nagyobb DA értéket látunk, az az oldal annál erősebb, elméletileg. De nem minden a DA érték, ha egy weboldal releváns, akkor hiába gyenge a DA értéke (5-10 alatti), akkor is megérheti lecsapni a linkre.

Ha szimpatikus egy weboldal, akkor fedjük fel az üzemeltetőjének az e-mail címét, majd vegyük fel vele a kapcsolatot. E-mailben az alábbi dolgokat érdemes letisztázni:

  • Honnan van a kapcsolat: Mondd el bátran, hogy a LinkTaláló.hu-nak köszönhetően találtál rá az email címére, így a másik fél nyitottabb lesz a linkcserére.
  • Milyen weboldalaid vannak: Mondd el, hogy milyen weboldalaid vannak, amelyekkel részt vennél a linkcserében.
  • Melyik weboldalával cserélnél linket: Sok olyan tagunk van, akinek több weboldala van, így érdemes megemlíteni azt is, hogy melyik weboldalával cserélnél linket.
  • Milyen linkcsere módot preferálsz: Ezentúl még érdemes elmondani, hogy a linkcsere mely módjait preferáljuk.

Íme egy példalevél/sablon, amelyet bátran használhattok a kapcsolatfelvétel során, de ne felejtsétek el kitölteni a rátok vonatkozó adatokkal:

Szia!

Én Minta Áron vagyok, és azért kereslek, mert a LinkTaláló.hu szolgáltatáson keresztül találkoztam a weboldaladdal (peldaweboldal.hu) és e-mail-címeddel.

Az én weboldalam elérhetősége: azenweboldalam.hu

Én leginkább az új cikkek írását/linkbeszúrást preferálnám a linkcsere során. Mit szólsz hozzá, ha XY témában írok egy cikket?

Köszönettel,
Minta Áron

Persze a fenti levéltől el lehet térni, de kiindulási alapnak tökéletes.

Ha neked vagy a partnerednek több weboldala van, akkor érdemes felvetni, hogy ne oda-visszalinkeljetek egymásra, hanem például keresztbe. Ha neked van A és B weboldalad, míg neki van C és D weboldala, akkor A linkeljen C-re, C linkeljen B-re, B linkeljen D-re, D linkeljen A-ra. Így sokkal természetesebb lesz a linképítés a Google szemében és jobb eredményeket érhettek el vele. De ha csak egy-egy oldalatok van, akkor sem kell megijedni: te linkeled őt, ő linkel téged.

Új cikk írása vagy linkbeszúrás: Melyiket válasszam?

A linkcserénél két fő módszer létezik: új cikk írása vagy linkbeszúrás egy meglévő tartalomba. Mindkettőnek megvannak az előnyei és hátrányai, most ezeket fogjuk megvizsgálni.

Az új cikk írása egy természetesebb, hatásosabb módja a linképítésnek, de hátránya, hogy meg kell írnunk a cikket, ami kicsit időigényes folyamat lehet. Azonban ma már érdemes számításba venni, hogy a mesterséges intelligencia segítéségével pár perc alatt megírathatunk egy megfelelő minőségű cikket. De ha nem szeretnénk ehhez folyamodni egy cikket, akkor is megírhatunk 30-60 perc alatt, amelyet hetente/havonta azért be tudunk illeszteni a naptárunkba.

Egy már meglévő cikkbe való linkbeszúrás előnye, hogy gyors és egyszerű, hiszen itt nem kell új cikket írni, szimplán egy már meglévő cikkbe szúrjuk be a partnerünk linkjét. Itt arra figyeljünk, hogy olyan horgonyszövegre, kifejezésre helyezzük a linket, amely fontos a partnerünk számára. Például, ha kutyaházakat árul, akkor a horgonyszöveg/kulcsszó, amire a link kerül a „kutyaház” legyen.

Ez a módszer azonban kevésbé hatékony, mert manipulációnak hathat a Google szemében. Azonban ezt kiküszöbölhetjük úgy, hogy nem szimplán csak a linket szúrjuk be a cikkbe, hanem minimálisan módosítjuk, kibővítjük azt. Így a Google úgy fogja értékelni, mintha ráncfelvarrtuk volna a cikket és a beszúrt link is hatásosabb lesz.

Az, hogy melyiket válaszd az csak rajtad múlik. Ha van időd, akkor válaszd az új cikk írását. Ha időszűkében vagy, akkor marad a linkbeszúrás. Mert bár minimálisan gyengébb hatású lehet a linkbeszúrás, mint az új cikk, de még ez is jobb, mintha nem szereznél linkeket. Szóval, ha egy partner ragaszkodik hozzá, hogy linkbeszúrással oldjátok meg a linkcserét, akkor sem érdemes elutasítani a lehetőséget.

Hogyan és milyen cikkeket írjunk a linkcseréhez?

A linkcsere sikeressége nagyban múlik a cikk minőségén. Nem kell hosszú szövegekre gondolni, egy 400-500 szavas cikk már tökéletesen megfelel, de ha hosszabb cikket tudsz írni, az már csak hab a tortán.

Fontos szempontok linkcsere cikkek írásához:

  • Érdekes és releváns témát válassz: A cikk kapcsolódjon az adott weboldal tartalmához és vonzza az olvasókat.
  • Ne legyen túl marketingszagú: Az értékes tartalom előrébb való, mint az agresszív reklámozás. Az olvasóknak hasznos információt kell kapniuk. Visszatérve a kutyaházas példára, ne egy konkrét kutyaház bemutatásáról írj cikket, hanem a kutyaházak fontosságáról, a kutyák taníthatóságáról, bármiről, ami olvasmányos és kapcsolódik a témádhoz.
  • Kulcsszóra helyezd el a linket: A SEO szempontjából fontos, hogy a linket egy releváns kulcsszóhoz kapcsoljuk, ne pedig véletlenszerű szavakhoz.
  • Dofollow linket használj: Így a link SEO értéke átadódik a hivatkozott oldalnak. Ezzel általában nincs dolgod, mert ha a weboldaladon szándékosan nem lett beállítva, hogy nofollow legyen a link, akkor alapból dofollow lesz.
  • Adj hozzá képet is: Egy kép vizuálisan feldobja a cikket és növeli az olvasói élményt. A cikkhez adott kép mindig legyen jogtiszta és érdemes a forrását is elküldeni, hogy később ebből ne legyen gond. Ha nem találsz jogtiszta képet, akkor kérd meg a weboldaltulajdonosát, hogy adjon hozzá egy kapcsolódó képet.
  • Írj figyelemfelkeltő címet: Egy jól megfogalmazott cím segít több kattintást szerezni.
  • Küldd el könnyen feltölthető formátumban: A legjobb formátum a DOCX, de a PDF vagy az emailben megírt cikk is elfogadható.

Ha ezeket a szempontokat figyelembe veszed, akkor a linkcsere cikkeid nemcsak a SEO-dnak, hanem az olvasóknak is értéket nyújtanak. És ne félj, hogy bármit elrontasz. Ezek mind olyan dolgok, amelyek nem kötelező érvényűek, szóval nem tudsz végzetes hibát csinálni. A legfontosabb, hogy csináld és cserélj minél több linket, hogy jobb helyezéseket érj el a keresőmotorokban.

Ha megírtad a cikked, találtál hozzá képet, elhelyezted a cikkben a megfelelő kulcsszóra a linked, akkor már nincs más hátra, mint elküldeni ezt a cikket a linkcsere partnerednek és megkérni, hogy tegye ki az oldalára. Neked ugyanezt kell tenned, a partnered által elküldött cikket pedig neked kell kiraknod az oldaladra.

Mi az a többoldalas linkcsere? És hogyan valósítsuk meg?

Erről már volt szó fentebb, de érdemes ismét kitérni rá, mert sokak számára aktuális lehet. Szóval, akiknek kettő vagy több oldaluk van, azok most jól figyeljenek. 🙂

A többoldalas linkcsere egy olyan linképítési stratégia, amely során nem közvetlenül két weboldal cserél linket, hanem több weboldalt vonnak be linkcserébe. Ez egy természetesebb és hatékonyabb módszer, mint a sima linkcsere. (De ismét fontos kihangsúlyozni, hogy akinek nincs több weboldala, annak sem kell a kardjába dőlnie, vagy hagynia a linképítést, hiszen minden link előrébb visz minket és az oldalunkat is.)

Szóval akkor hogyan is működik a több weboldalas linkcsere? Ha például neked két weboldalad van (A és B), a partnerednek pedig szintén kettő (C és D), akkor a linkeket így lehet elosztani:

  • A linkel C-re
  • C linkel B-re
  • B linkel D-re
  • D linkel A-ra

Ez a módszer természetesebbnek hat, mivel nem egyértelmű kétirányú (oda-vissza) linkcseréről van szó, hanem egy összetettebb hálózatról, amely jobban hasonlít a természetes linkprofilokra.

Mi van, ha csak egy weboldalad van? Ebben az esetben sem kell megijedni! Ha neked egy weboldalad van, a partnerednek pedig szintén egy, akkor a klasszikus, kétoldalú linkcsere is működik: te linkeled őt, ő linkel téged. Bár ez kevésbé természetes, megfelelő tartalmi kontextusban és jó minőségű oldalak között alkalmazva még mindig rendkívül hatékony.

És ne feledjük: a cél az, hogy minél több és jobb minőségű linket szerezzünk, amely az oldalunkra mutat, függetlenül a megvalósítás módjától.

Linkcserére fel! Aki pedig még nem LinkTaláló tag, az a lenti gombbal csatlakozhat.